Ufo mystics


 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Index

Deel | 
 

 Paar muntjes, pijlpunt en sierraad

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedo okt 16 2014, 12:42


Oud brons muiltje. Waarschijnlijk een onderdeel van een fibula.
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 098a10

Oud ijzersoort (brons of gemengd?) pijlpunt.
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 103a10


Laatst aangepast door toby op di dec 16 2014, 22:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedo okt 16 2014, 19:56

Muntje rechts onder zou nog een mooie kunnen zijn als je de korst er afkrijgt na een oliebadje

Gaf het brok metaal een hoge piep ?
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedo okt 16 2014, 20:19

Zal dat proberen, het kan ook dat de patina eraf is.

De pijlpunt schommelde tussen ijzer-brons aan met van 48+.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedo okt 16 2014, 20:47

Ziet er op het eerste zicht een smerig muntje uit met een vuil jasje Wink die vliegen bij mij in de slaolie en beetje per beetje krap ik er losgeweekte laagjes af met een tandestoker,de patina zit er normaal onder
Iedereen heeft zijn methode en doet wat hij/zij best vind maar zo doe ik het,geduld is een mooie zaak Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedo okt 16 2014, 21:25

ztop zekers.
In ieder geval ga ik dat doen want we hebben meer dan 100 ufo muntjes die zo eruit zien. Wie weet welk nog leesbaar worden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 11:05

Dan zal je nog een tijdje zoet zijn,zullen zeker nog mooie leesbare muntjes tevoorschijn komen !
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 21:24

Hoelang moeten de muntjes weken en hoe behandelt jij het daarna?  Of hoef dat niet na de oliebad?
De leesbare muntjes drogen we eerst een paar weken dan inwrijven met een zuurvrije vaseline.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 21:48

Hangt er vanaf hoe dik de korst is die er opzit hoe lang ze moeten weken,heb er hier die maanden liggen weken,je voelt het als je met een tandenstoker krabt tot hoe ver de olie in de laag is doorgedrongen en je na het afkrabben van een zachter laagje terug harde laag hebt,terug in de olie en proces herhalen tot je op de munt zelf zit
Zuurvrije vaseline idd beste om te bewaren
Soms kom je uit na al je werk op een kale munt maar ook op mooie leesbare munten !

Veel plezier alien
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 22:12

Tof ztop Nou dan nog even geduld hebben. Zet ze hier neer die er mooi uit zijn gekomen. Er zitten ook wat speldjes tussen die niet meer te lezen waren.

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 00510
Terug naar boven Ga naar beneden
bb den don camillo

bb den don camillo

Woonplaats : Belgie, Liége oord Juprelle

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 22:19

hahaha en zit nog altijd op een laten we zeggen 1.000.000 roest nagels, maar aanhouder wint.
Dus ik hou vol en wie weet
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 22:32

Eens komt de dag.... Basketball
Wat moet je met een kist vol met gouden Romeintjes als je dan weer gaat pingelen dan is het vinden van 1 muntje geen moer meer aan.
Pingel jij nog steeds na je werk onderweg met de truck of ook weleens bij jou in de buurt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 22:34

Lol ja die beginnen oppoetsen is nogal zinloos,maar troost u don met het oud ijzer dat ik al uit de grond sleurde kan je best een half containerschip bouwen als het versmolten werd Wink
Hoop dat je rap uw eerste "schat" mag vinden !

@ toby ,hoezo onleesbare speldjes !? Zier er wel een knoopje tussen zitten waar het oog van afbrak

Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimevr okt 17 2014, 22:44

Knoopje ertussen zou kunnen maar er zitten ook een paar mooie speldjes tussen die net niet leesbaar zijn. 1 driehoekspeld lijkt uit ww2 er staan letters fly...nog wat.

Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimema okt 20 2014, 14:30

Gisteren en eergisteren

Eergisteren
Oude batterij, musket, loodje, oorlogsgeld, medaillonnetje of wat er nog van over is, knoop 2 leeuwtjes, duit stads Utrecht, duivenring
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 410

Gisteren
Duit stad Utrecht 1710..Deze is vrij aardig te lezen
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 111
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 210

Onleesbaar
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 611

Vrij onleesbaar maar ziet eruit als een duit
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 310
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimema okt 20 2014, 14:49

Dat vierkantig ding is denk ik een muntgewicht inne ! Moeilijk te zien op mijn klein schermpje Wink
Kan je er foto van plaatsen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimema okt 20 2014, 16:09

Daar had ik wel op gehoopt dat het een muntgewicht zou zijn. Ik had het nagekeken en komt uit op 5 cent russen 1940-45 in. De vijf is met de vergrootglas goed te zien met de dwars lijnen (komt alleen voor op oorlogsmunten).
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimema okt 20 2014, 16:25

Zinken stuiver ...ook leuk Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimema okt 20 2014, 16:45

Inderdaad zink, we hebben veel zinken oorlogsmunten gevonden behalve 2 halve cent uit 1942, die zijn zeldzaam.
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedi okt 28 2014, 22:01

Een paar verse vondsten.
Hier staat geen jaartal (meer) op en verdere informatie om erachter te komen wat het is. Dus was ff moeilijk zoeken
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Munt210

Muntvoorzijde gekroond wapenschild Nederlandse leeuw, keerzijde omheinde tuin met daarin de Nederlandse maagd

Links muntje hierboven en een paar andere munten (niet alle muntjes staan er op) o.a. oorlogsgeld, cent, duit.
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 025a10

Deze gesp is 7 cm lang. Een Nederlands duppie er naast 1939
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Gesp10

Weet iemand wat dit voor een munt is? Romeintje?
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Romein10

We werden vergezeld met een harig pingelaar. We hadden haar een stukje kip gegeven enne ja toen bleef ze ons trouw volgen.
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Kat10
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedi okt 28 2014, 22:15

Dat ene muntje kan zeker romeintje zijn,is het dik ?
Weer leuke mooie vondsten Wink
En beter dat iemand zijn kat stuurt dan een bus medepingelaars Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimedi okt 28 2014, 22:23

Vandaar dat ze kip kreeg lol!
Bedankt! Dat muntje is vrij dik t.o. de andere doorsnee muntjes
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimezo nov 02 2014, 22:01

Een paar nieuwe vondsten

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 114

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 211

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 311

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 411

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 510

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 612

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 710

Hier een verzameling oud spul. o.a. musket kogeltjes, lakenloodjes, knopen, gespen, gewichten en nog wat zooi. Very Happy
Paar muntjes, pijlpunt en sierraad 810
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimezo nov 02 2014, 22:30

Leuk spul terug ! Heiligenhangertjes vind ik altijd leuk,zal idd horlogesleutel zijn,of het een romein is..kan ! Juliana ziet er idd beetje pips uit slijtage ?
Je bak ziet er lekker gevuld uit Wink stuk van kleipijpje zie ik er tussen en paardenbellen,knopgewichten,best vruchtbare grond ! Leuk om te zien Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
toby
forumvriend
forumvriend
toby


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimezo nov 02 2014, 22:50

Dank u Very Happy
Ja Juliaantje zier er beetje pIpsie uit. Slijtage is het niet want ligt er op, beetje aan de rand boven en langs haar gezicht aan de zijkant. Bij daglicht onder de loep ziet het eruit alsof het mee gedrukt is.
Maar misschien is er vloeistof opgekomen dat het zo'n indruk geeft? De achterkant is punt gaaf.

Het gekke is dat we maar 1 keer een deel van een kleipijpje hebben gevonden, terwijl je zo links en rechts op het net snuffelt dit vaak tegenkomt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nieuwetijdsoudje

Nieuwetijdsoudje


Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitimezo nov 02 2014, 23:04

Dat is idd raar dat jullie geen kleipijpjes vinden ! Maar jullie zoeken denk ik veel op gras ? Uit gemakzucht zoek ik liefst op afgereden maisakkers,op akkers waar patatten zijn geoogst,graaft lekkerder dan in dat rotgras Smile en zie je sneller pijpjes,je moet er wel oog voor hebben slechts enkele mooie gave kopjes maar twee glazen bokalen vol gebroken kopjes en steeltjes
Heb ook twee "munten" in klei,die werden meegebakken en als er geen pijpjes stuk waren na het bakken kreeg de maker de munt in klei en kon hij inwisselen voor geld
Ik kan ze niet laten liggen ook al zijn ze stuk ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paar muntjes, pijlpunt en sierraad   Paar muntjes, pijlpunt en sierraad Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Paar muntjes, pijlpunt en sierraad

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Ufo mystics :: Off topic :: Bodemvondsten-
Maak een forum | ©phpBB | Ondersteuningsforum | Meld misbruik | Laatste discussies